Kehidupan Pelajar Cemerlang SPM 2006 Siti Fatimah Di Nottingham UK

. Senin, 16 Desember 2013
Salam semua,


Selepas isu Nur Amalina Che Bakri berpakaian seksi tersebar di internet ada kedengaran suara-suara sumbang  yang mengatakan kebanyakan pelajar bijak yang melanjutkan pelajaran ke luar negara akan mengalami kejutan budaya yang melampau.Mungkin ada juga kebenarannya kerana bukan sahaja isu Nur Amalina sahaja tetapi sebelum ini seorang lagi pelajar genius negara iaitu Sofea menjadi lebih kontroversi kerana menggadaikan maruah beliau ketika belajar di UK.

Namun pelajar cemerlang 17A1 SPM 2006 , Siti Fatimah telah membuktikan sebaliknya. Siti Fatimah yang menuntut dalam bidang perubatan di University of Nottingham tidak berubah menjadi terlalu bersosial sebaliknya masih mengekalkan jati diri sebagai seorang Melayu yang beragama Islam. Ini yang kita mahu!

Jom kita tengok gambar-gambar beliau yang boleh dikatakan sejuk mata memandang.








Syabas kepada siti Fatimah dan ramai lagi pelajar-pelajar bijak negara yang belajar di luar negara masih kekal identiti seperti Siti Fatimah.

Tahniah dan syabas kami ucapkan kepada semua mereka ini.Kepada yang hanyut dengan kejutan budaya Barat kembalilah ke pangkal jalan....bukan hanya kejayaan yang rakyat Malaysia mahukan dari anda setelah balik dari luar negara tetapi penampilan ketimuran dengan adat budaya timur,Melayu dan Islam juga amat diperlukan.



sumber




0 komentar: